CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday 15 May 2012

virus shortcut???

selamat petang semua..entry kali ni saya akan berkongsi mengenai satu jenis virus yang amat popular dalam kalangan pelajar ipt..mengapa saya mengatakan virus ini menular dalam kalangan ipt???=))))hal ini adalah disebabkan pelajar ipt merupakan golongan yang paling kerap melakukan perpindahan folder...dan SUPRISE!!terjadilah virus shortcut..

Apabila berlakunya keadaan ini seperti folder shortcut dan juga kita merasakan folder asal telah hilang dan kita akan membuang folder shortcut tersebut..tapi STOP!!!!!! boleh settle la kawan...(mesti sayangkan kalau movie2 yang kita simpan semua kena buang)..jadi,saya akan tunjukkan beberapa cara untuk membuang virus tersebut dari komputer dan juga pendrive/harddisk..

1. Download file flash disinfector dari link ini.http://www.mediafire.com/?qnb7lbib1rw1qlr

2. Kemudian run dalam pc/laptop anda. Kalau pendrive juga terkena virus ini, cucuk pendrive dahulu baru run application ini.

3.Lepas run, pergi ke mycomputer, atas tu pilih tools, folder option, view,
kemudian tick pada show hidden files and folder, dan satu lagi untick pada hide protected operating system files.

Cara Menghapuskan Virus Shortcut


4.Lepas itu,tengok mana-mana folder dalam pc yang sepatutnya ditunjukkan, so right clik pada folder dan untick pada hidden.

5. Ulang langkah 3, tetapi pada masa ini anda kembali tick pada hide protected operating system files(just untuk keselamatan)

4. Restart komputer anda.

p/s: Sebenarnya flash disinfector bukan sahaja boleh settlekan masalah ini, tetapi juga maslah lain seperti hidden file tak boleh show, disable task manager by administrator, registry edit disable by administrator.
 

bagi yang ingin membuang folder recycler boleh follow video ini >

 


 Photobucket

0 comments: